ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
پنج شنبه, 29 اسفند 1398 17:33

مهربان ترین پناه (6 تا 10 )

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مهربان ترین پناه؛

 



تذکراتی عقلی-معرفتی؛ برای توجه، مراجعه و هدایت خواهی از او که مهربان ترین پناه ماست...

نمونه مدخل هایی ساده و کاربردی برای طرح گفتگو با اطرافیان، خویشاوندان، شاگردان و...،

با هدف تاثیرگذاری بر ایشان جهت تقویت روحیه انس با پروردگار مهربان،

پیوند با آخرین نماینده او و دعای بر سلامت و فرج آن بزرگوار.

 

 

منبع:

https://t.me/mehrabantarinpanah

 

 

 

 

به نام مهرباني پروردگار

آن كس كه لطف و محبتش فراگير است و ما برخوردار از بخشايش او بوده و هستیم.

 

دكتر

 

 

دكتر مجرب و متخصصی را در نظر بگيريد كه از لحاظ  علمي در مرحله اي است كه توانايي درمان بيماران را دارد و از اين طريق مي تواند از ذخاير علمي خود استفاده كرده، بسياري از مشكلات پيچيده دردمندان را بر طرف كند. اما مردم شهرش به علت بي توجهي و یا اقدامات دغلکارانی که پزشک نما هستند ولی بهره ای از تخصص ندارند، او را نمي شناسند و به وی مراجعه نمي كنند. در اين شرایط بيماري ها و امراض رفته رفته اهالی شهر را از پاي در مي­آورد و از طرفي پزشک متخصص در وادي غربت و تنهايي اسيرگشته است. او که توان کمک و نجات مردم را دارد، اما دستانش بسته شده نمی تواند کاری از پیش ببرد؛ زجر می کشد و زندگی را ادامه می دهد.

پروردگار مهربان، امامی توانا و دانا و مسلط بر هر کاری را برای ما برگزیده تا در همه کارها از یاری او بهره ببریم. اما دریغا که بسیاری از افراد از او دور شده و توجه چندانی ندارند. مردم با کمترین مراجعه به او، از هدایت ها و راهنمایی ها و کمکش می توانند بهره ببرند؛ اما غفلت از او باعث دور ماندن و غربت بیش از حد ایشان شده است.

امام مهدي عليه السلام، طبيب دردمندان عالم است. ‌وقتي مشاهده مي كند که مردم غرق بدبختي هستند، به او مراجعه نمي كنند و از او کمک نمی خواهند تا دردهایشان را تسكين دهد؛ دستانش را به دعا بر می دارد و از روی مهربانی در حق ایشان دعا می نماید.

شدت گرفتاری های مردم و فشارهای آن بر امام زمان علیه السلام به حدی است که گاهی می توان بر آن انسان برجسته، لقب مضطر را گذاشت.

او در دوران غیبت می تواند کمک کار ما باشد؛ به شرط آن که ما از او یاری بخواهیم.

در عین حال، پروردگار وعده قطعی داده است تا روزی آشکارا برخیزد و تمام دنیا را آکنده از دادگری نماید و تمامی مظاهر بیدادگری را از صحنه جهان بزداید.

دستان خود را به سوی این پیشوای دوست داشتنی دراز کنیم و مددهای فراوان درخواست نماییم.

برای سلامت و فرجش دعای فراوان کنیم.

امیدوار باشیم تا هدایت ها و کمک های ویژه آن بزرگوار، زندگی ما را دگرگون نماید. ان شاءالله.

 

 

 

 

 

به نام مهرباني پروردگار؛

آن كس كه لطف و محبتش فراگير است و ما برخوردار از بخشايش او بوده و هستیم.

 

چشمه و يا آب گوارا

 

 

امروز در شهر ما برفی مفصل آمد و همه جا از برف پوشیده شد. چه منظره زیبائی! سپیدی برف چشم­ها را به خوبی می نوازد.

در برخی مناطق کشور، شرایط آب و هوا آماده برای برف نیست. اما باران در آن مناطق باریده است.

باران و برف از الطاف ویژه پروردگار است که عامل اساسی حیات انسانی شده. زندگی بدون آب معنا ندارد. آبی که در کوه و دشت ها جریان دارد، در زیرزمین ذخیره می شود. ضمناً بسیاری از آلودگی ها از این طریق از آب زدوده می شوند. اکنون حفر چاه است که امکان دسترسی بشر را به آب های زیر زمینی عملی می نماید. برخی از چاه ها پیوسته مالامال از آب هستند. انسان های بسیاری از این چاه ها بهره برده، آب آشامیدنی را تهیه می نمایند. مقدار زیادی از آب هم به مصارف کشاورزی و صنعتی می رسند.

شایسته نیست تا چاهی از آب زلال پر باشد و مردمی که درکنار آن آب هستند، از آب های آلوده و غیر مناسب بهره برداری نمایند.

در میان انسان ها، برخی چنان فرهیخته هستند که در موارد گوناگون می توانند تا همچون چاهی پر از آب صاف و پاک، تشنگان را سیراب نمایند. برنامه های فکری و طرح های عملیاتی که از درون این برجستگان تراوش می نماید، موجبات رشد انسان های فراوانی را فراهم می نماید.

تاسف این جاست که چاهی مالامال از آب سالم باشد، اما نابکارانی با ایجاد موانع گوناگون افراد را از دسترسی به آن آب گوارا مانع شوند. برخی از افراد هم از روی نادانی و یا تنبلی به جای بهره برداری از آن چاه مناسب، از آب های آلوده استفاده نمایند.

به همین ترتیب بارها دیده شده که افراد برجسته دانا و توانا، کنج عزلت گزیده؛ به جای آنان دغل کاران بر مسند هدایت و ارشاد توده مردم تکیه می زنند. گمراهی های فراوانی که در طول تاریخ در جوامع گوناگون مشاهده می شود، ناشی از دورکردن خوبان و همراهی کردن با نادانان است. نابکاران معمولا با استفاده از نادانی و غفلت مردم و یا دست گذاشتن بر روی هوس های زود گذر افراد، نیکان را به انزوا می کشانند.

 

پروردگار مهربان از ابتدای آفرینش، هدایت و راهنمائی آفریدگان را از مهمترین جلوه های لطف آمیز خود به انسان ها نمایش داده است. آدم به عنوان پدر بشریت، نمایندگی خداوند را در هدایت نسل بعد از خود به عهده داشت. پروردگار هر از گاهی برای زدودن زنگ های غفلت و برداشتن پرده های حاصله از خلاف کاری ها، سفیر دیگری را اعزام می فرمود. برخی از این فرستادگان به سرعت مورد استقبال قرار می­گرفتند. اما تعداد قابل توجهی هم با بی مهری عموم مواجه شدند.

در پی درگذشت انبیاء، جانشینان خدائی ایشان، هدایت و کمک به توده مردمان را به عهده می گرفتند. شایسته آن می بود که انبیاء و اولیای الهی مورد استقبال قرار می گرفتند. اما متاسفانه بسیاری از آنان ناگزیر به عزلت شدند و یا آزار و اذیت اساسی دیدند.

یازده جانشین پاک پیامبر اسلام به همراه دختر بسیار برجسته پیامبر که شخصیت استثنایی و چراغی پرنور بودند، پس از آن که مورد آزار قرار گرفتند، عملا منزوی شدند و بعد از مدتی به شهادت رسیدند.

ناسپاسی مردم نسبت به آن پیشوایان خدایی، مقدمه ای شد که خداوند برای حفظ آخرین فرد از نسل امامان، زندگی آن بزرگوار را در نهان و دور ازچشم مردمان رقم زد. از آن جا که ماموریت اساسی آن امام راستین، برچیدن تمامی نمودهای ستم و بی عدالتی است؛ همه ستمکاران با وجود او و نفس کشیدن او نهایت مخالفت را داشته اند و دارند. حمایت خداوند عاملی شد تا نهان زیستی امام دوازدهم و نگهداشت آن عزیز، دور از نظرها  رقم بخورد. این جاست که بهانه زیادی به دست نوع مردم، - حتی علاقمندان به آن بزرگوار- داده شد؛ تا ندیدن را مساوی با عدم توانایی در دسترسی به این انسان خدایی بدانند.

 

تجربه های بسیاری از انسان ها بر اساس توصیه های امامان، چنین نشان داد که آن بزرگمرد، در حالت نهان زیستی هم به دستگیری و هدایت علاقمندان به خودش و حتی مخالفانی که از او کمک خواسته اند؛  علاقه فراوان نشان می دهند.

خوشا بر احوال آنانی که در نهان زیستی امام زمان علیه السلام، راه های ارتباطی با امام زنده را دنبال نموده، از ارشادات ویژه امامشان بهره برده، زندگی برتری را تجربه نموده اند.

از آنجا که در دوران غیبت، بسیاری از انسان ها به پیشوا و امامشان مراجعه نکرده، از آن بزرگوار استفاده نبرده اند؛ از امام عصر علیه السلام به چاهی پر از آب، اما فراموش شده؛ تعبیر شده است.

 

 

 

 

 

به نام مهرباني پروردگار؛

آن كس كه لطف و محبتش فراگير است و ما برخوردار از بخشايش او بوده و هستیم.

 

قرص كامل ماه

 

 

آن زمان هجده سال بیشتر نداشتم. با دوستان همکلاسی برای استراحت در کنار دریاچه تار که در دامنه­های دماوند قراردارد، در وقت عصر از منطقه روح افزا حرکت کردیم. هیچ کدام راه و مسافت را نمی شناختیم. بنابراین در منطقه از برخی افراد مسیر را سوال کردیم. کسی راه را نشان داد و به ما گفت در ظرف مدت دو ساعت به دریاچه خواهیم رسید.

متاسفانه راه را گم کردیم. در میان مسیر توانستیم از افراد محلی کمک بگیریم، ولی باز هم موفق نشدیم و سرانجام شب فرارسید! در تاریکی هم برای چند ساعت ادامه حرکت دادیم، ولی بالاخره از فرط خستگی ناگزیر به استراحت شدیم. چیزی که آن شب برای جمع ما جلب توجه کرد، نور ماه بود که بسیار به کمکمان آمد! ماه درخشش خوبی داشت. در پرتو نور ماه اگر چه همه چیز روشن نبود؛ اما بالاخره ما را از بسیاری از خطرات رهایی بخشید.

فردای آن روز، در پرتو نور خورشید توانستیم مسیر خود را بهتر انتخاب کنیم.

همه ما در زندگی به دنبال نوری هستیم که بتواند ما را از سردرگمی تصمیم گیری در تاریکی ها نجات دهد.

زمان های بسیاری در تصمیم گیری ها سرگردان می شویم و به دنبال راه حل می گردیم.

جالب این است که تنها وجود روشنائی کافی نیست. بلکه راه بلدی هم لازم است تا اصل راه را بنمایاند.

پروردگار مهربان برای کمک به آفریدگانش هم روشنائی های مادی را قرار داده و هم روشنائی های معنوی را.

هم خورشید و ماه را برای نور بخشیدن به زمینیان آفریده و هم راهنمایانی را که مددکار انسان ها باشند.

عقل درونی ما نورافشانی می نماید و بسیاری از راه ها را نشانمان می دهد. اما کافی نیست.

امام در تفکر شیعیان هم نورانیت بخش است و هم هدایتگر. هم پرتو افشانی های عقل را تکمیل می نماید و هم انتخاب بهترین ها را ممکن می سازد.

در این دوران، امام زمان علیه السلام همین نقش ارزشمند را دارند. شایسته است تا من و شما به این انسان برجسته توجه کنیم و از شیرینی ارتباط معنوی با آن بزرگوار برخوردار شویم.

 

یکی از سلام هایی که به این امام عزیز می نماییم، چنین است:

السّلام علیک یا نور الله الّذی یَهتَدی به المُهتَدون.

توجه ویژه خداوند به تو را درخواست می کنیم؛ از آن رو که تو نور درخشانی هستی که هر انسان نیازمند به راهنمایی، می تواند از تو مدد بگیرد و راه یابد.

به او توجه نمایید و لذت هدایت را بچشید! ان شاء الله.

 

 

 

 

 

به نام مهرباني پروردگار؛

آن كس كه لطف و محبتش فراگير است و ما برخوردار از بخشايش او بوده و هستیم.

 

خورشيد

 

 

خورشيد، ستاره اي است نسبتاً‌ بزرگ، كه گرما و نور آن براي حيات موجودات زنده كره زمين لازم و ضروري است. نور و حرارت خورشيد هميشه براي زمين مفيد و ضروري است. حتي آن هنگام كه نيمي از كره زمين در تاريكي به سر برده و نور خورشيد به آن نمي رسد، یا زمانی که ابری مانع دیدن خورشید می شود؛ اثرات خورشید بر این جهان قطعی است.

پروردگار مهربان، خورشید فروزانی را از میان انسان ها برگزیده تا با تابش انوارش، هدایت گر و مددکار انسان ها باشد. امام در هر زمان به هدایت مردمی می پردازد که دست نیاز به سوی او دراز می نمایند. چه دردناک است که نابکاران در طول تاریخ به جای بهره بردن از این انوار پاک، به مبارزه با ایشان پرداختند و نگذاشتند تا دست عنایت آن بزرگواران برسر انسان ها قرار گیرد.

پروردگار جهان آخرین امام را از دیدگان پنهان ساخت تا گزند نابکاران، آن بزرگوار را صدمه ای نرساند. اما در عین حال آنانی که بخواهند از آن نازنین کمک بگیرند؛ به آسانی حضرتش را می خوانند و پاسخ می گیرند. این از آن روست که خورشید وجود حضرتش در دوران غیبت مانند خورشید پشت ابر، نورافشانی دارد و آثار وجودیش به تمام کائنات می رسد.

 

 

 

 

 

به نام مهرباني پروردگار؛

آن كس كه لطف و محبتش فراگير است و ما برخوردار از بخشايش او بوده و هستیم.

 

آرایشگاه

 

 

دیروز برای اصلاح سر به آرایشگاه محله جدید رفتم و با آرایشگر درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم . 

آرایشگر گفت: من باور نمی کنم امام زمان وجود داشته باشد!

 پرسیدم: چرا باور نمی کنی؟

آرایشگر جواب داد: مگرشما نمیگین او پدر فقیران و یتیمان و گرفتاران است . پس چرا دنیا از فقر و گرفتاری و درد و رنج پر شده؟ اگر امام زمان وجود داشت، نباید درد و رنجی وجود داشته باشه.

اصلاح تمام شد؛ اما اشکال آرایشگر بی پاسخ مانده بود.

به او گفتم راجع به این موضوع بعدا صحبت می کنیم. آرایشگر لبخندی زد و به شوخی گفت: باشه برو درست را بخون و بیا!

به محض اینکه از آرایشگاه بیرون آمدم، در خیابان مردی ژولیده را دیدم با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده. برگشتم و به آرایشگر گفتم: میدونی چیه؟ چرا امام زمان؟ به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند!

آرایشگر با تعجب گفت: میدونم منظور دیگری داری؟ اما چرا چنین حرفی می زنی؟ من که همین الان موهای تو را کوتاه کردم.

با خوش رویی گفتم: نه! آرایشگرها وجود ندارند، چون اگر وجود داشتند، هیچ کس مثل مردی که آن بیرون است، با موهای بلند و کثیف و ریش اصلاح نکرده، پیدا نمی شد.

آرایشگر جواب داد: خوب معلومه او به من مراجعه نکرده و گرنه کمکش میکردم.

گفتم: آفرین گل کاشتی! دقیقاً به نظرم نکته همینه!

امام زمان هم وجود داره! ولی مشکل اینه که مردم به او مراجعه نمی کنن. مردم همه جا مراجعه می کنن مگر اونجایی که خدا معین کرده! ای کاش ما قبل از این که امام زمان را متهم کنیم، بهش مراجعه کنیم تا کمکش را درک کنیم.

 

خواندن 297 دفعه