ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من

نقدنامه فلسفه و کلام، ادیان و عرفان جلد1

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نقدنامه فلسفه و کلام، ادیان و عرفان جلد1

 

عنوان:      نقدنامه فلسفه و کلام، ادیان و عرفان جلد 1
مجموعه ها:      نقد فلسفه اسلامی
   
نویسنده:      حسین کلباسی اشتری، ملکه پندجو
شابک:      9789644266447
انتشارات:      موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تاریخ انتشار:      05-06-1395
تعداد صفحات:      168
زبان:      فارسی
رتبه:      0

 

 آشنایی با کتب آموزشی فلسفه، کلام، ادیان و عرفان برای پژوهشگرانی این حوزه  می تواند مفید باشد. سال های پیش گروه «فلسفه، کلام، ادیان و عرفان» شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی گروهی دوازده نفره از استادان دروس مزبور تشکیل داده بود تا ارزیابی کتب درسی دانشگاهی با موضوعات فوق را بررسی و ارزیابی خود را عرضه کنند. این بررسی منتج به دو جلد کتاب شد که کتاب حاضر اولین جلد آن است و جهت آشنایی دوستان در اینجا ارائه می شود.

درآمد
گروه «فلسفه، کلام، ادیان و عرفان» شوراي بررسی متون و کتب علوم انسانی با عضویت دوازده نفر از استادان مبرّز و متعهد و با همکاري جمع قابل توجهی از متخصصان مجرب و متعهد دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در این حوزه، ارزیابی علمی و محققانه کتاب هاي اصلی حوزه هاي فلسفه، کلام، ادیان و عرفان را به عهده دارد. این گروه به لحاظ  گستردگی موضوع همواره تلاش خود را براي ارزیابی دقیق و مؤثر آثار تخصصی و منابع اصلی این حوزه مصروف داشته و امیدوار است با مطالعه دقیق و ارزیابی موشکافانه خود در مورد هر اثر بتواند پیشنهاد هاي منطقی و معقولی را براي تکمیل و اصلاحات احتمالی، به همراه تجدید نظر اساسی عرضه کند و نتایج حاصل را براي بررسی مؤلفان و مترجمان محترم کتاب هاي مورد نظر در اختیار آن ها قرار دهد. در این زمینه گروه تاکنون جمعاً نود و نه جلسه را به بررسی متون و آثار «فلسفه، کلام و ادیان و عرفان» تخصصی در این زمینه اختصاص داده است و در این فاصله حدود 113 اثر رایج در حوزه هاي را بررسی نموده که از میان آن ها 54 عنوان چرخه داوري خود را به اتمام رسانده و نهایی شده است و حدود 59 عنوان نیز حداقل یکبار داوري و بازبینی شده است. 

گروه فلسفه در کنار سایر گروه ها، گام هاي مؤثري نیز در مسیر آسیب شناسی، نقد منابع و تشریح وضعیت موجود کتب درسی حوزه هاي مورد اشاره برداشته و براي نمونه در نشستی در تاریخ هاي 30 و 31 فروردین و اول اردیبهشت ماه 1384 با حضور قریب به 200 تن از استادان و داوران این حوزه «همایش اسماء» را در تهران و قم برگزار کرد.  هدف از این همایش تعامل تجربیات استادان و محققان در امر آموزش و پژوهش و آگاهی از نقاط ضعف و قوت متون و منابع مربوط بود. مجموع مقالات برگزیده این همایش حدود 73 مقاله بود که در چهار مجلّد با عنوان مجموعه مقالات همایش اسماء چاپ و منتشر شده است.

جهت دریافت متن کامل کتاب به فایل پیوست مراجعه نمایید.

اطلاعات تکميلي

  • زبان: فارسی
خواندن 67 دفعه