ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 10:02

رهنمودهای سواد سلامت (73و100)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

  رهنمود ذیل و مقاله ضمیمه آن از شبکه تلگرامی مسیر سلامت انعکاس مییابد که با توجه به ضرورت رعایت ابعاد سلامتی در بستر زندگی و خدمتگزاری امیدواریم استمرار یابد.

 

صدمین رهنمود سلامت

 

بعد از گذشت حدود دو سال، صدمین رهنمود سلامت، ارائه میشود.

✅  رویکرد اصلی این رهنمودها، ارائهی مباحثی با محوریت سواد سلامت است. سواد سلامت به عنوان معیار و شاخص سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت، معرفی شده است.

✅  سلامت در چهار حوزه سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی مطرح است.  در رهنمود سلامت هفته، بیشتر به مباحث مربوط به سلامت جسمی پرداختیم.

✅  در حوزه سلامت،  یادگیری مستمر در تمام طول عمر، ترویج میشود. بنابراین اطلاع رسانی و آموزش مبانی سلامت، یکی از رویکردهای اصلی رهنمود سلامت هفته، است.

✅  هدف این است که مخاطبان این رهنمودها، به تدریج به مباحث مربوط به سلامت، احاطه پیدا کرده و ارائه این مباحث باعث بهبود شاخص سلامت در میان مخاطبان شود.

✅  مجموعه نکات اساسی و کاربردی سلامت در نوشتاری با عنوان مهارت سالم زیستن در ۱۴ صفحه در رهنمود ۷۳ ارائه شد که مطالعه آن موجب تسلط بیشتر بر ساختار مباحث میگردد.

امیدواریم که با عنایات الهی، رهنمود سلامت هفته به همین صورت ادامه یافته و با پیشنهادهای سازنده مخاطبان، گسترش بیشتری یابد و در کنار سایر فعالیتهایی که در این عرصه انجام میشود در اشاعه

فرهنگ سالم زیستن، تاثیری پایدار داشته باشد.

🌺🍀سلامت پایدار🍀🌺 

 

 
رهنمود هفتاد و سه؛  (لطفا جهت دانلود این مقاله مهم و سودمند به انتهای همین نوشتار مراجعه فرمایید)

 

مقاله "مهارت سالم زیستن"، خلاصه مباحث مربوط به سواد سلامت و موضوعات مطرح شده در ذیل آن است. مطالعه این مقاله میتواند موجب تسلط بیشتر بر ساختار مباحث شده و راه را برای توسعه آن، هموار سازد.

🍀سلامت پایدار🍀

 

خواندن 8 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 18:27