ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
چهارشنبه, 17 مرداد 1397 13:04

اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی

 

 

یکی از اصول گفتار و ریشه عقاید این جمعیت را می توان يك رشته ذوقيات و شعريات كه به مرور زمان از طرف صاحبان ذوق شعرى و عرفانى ابداع و با دو قسمت سابق آميخته شده است دانست.
 
 
 
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی

 

 


 اصول گفتار و ريشة عقايد اين جمعيت را مى ‏توان در چهار چيز خلاصه كرد:
1- تعليماتى كه از مؤسسين اين مسلك، هندوها ياشاميها يا غير آنها دست به دست به آنها رسيده است.
2- قسمتى از مطالب و معارف يونان قديم كه پس از ترجمة كتب آنها به زيان عربى و نشر آن در ميان مسلمين به آن ممزوج شده است، از «سر جان ملكم انگليسى» نقل شده كه در كتاب تاريخ خود مى نويسد: «اعاظم اين سلسله» «صوفيه» با اقوال ارسطو و افلاطون آشنايى تمام دارند، و در كتب معروفة ايشان نقل قول افلاطون بسيار است .

تا آنجا كه مى گويد اگر شرح حال و آراء فيثاغورث به فارسى ترجمه شود به عينه شرح حال و عقايد يكى از اولياء صوفيه به خرج خواهد رفت، افسانة دخول وى در اسرار الوهيت و استغراق وى در افكار و خوارق عادت و ميل كلى خاطر او به موسيقى و وضع آموختنش مريدان را و تحمل مشاقى كه كرد و نوعى كه فوتش اتفاق افتاد، همه، بدون كم و بيش، شرح حال يكى از اعاظم متصوفه است».

3- يك رشته ذوقيات و شعريات كه به مرور زمان از طرف صاحبان ذوق شعرى و عرفانى ابداع و با دو قسمت سابق آميخته شده است و به همين جهت است كه بسيارى اوقات، مدرك پاره اى از سخنان ايشان فقط يك مطلب شعرى (به اصطلاح اهل منطق) و يا يك بيت شعر است .

4- قسمتى از معارف و حقائق اسلامى كه تا حدى با اصول سه گانه سابقة نزديك و يا قابل نزديك كردن و تأويل كردن بوده است.

اعتقادات انحرافی فرقه صوفی گنابادی درباره امام زمان (ع)

امام زمان به ما اشراف و آگاهی دارد بر اعمال و رفتار ما ناظر است، وجود مبارک ایشان پشتیبان و سنگربان مسلمانان جهان می باشد.

علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس ص 176 با انکار این واقعیت می گوید: «خدا می داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه السلام) دفن کردند و شبهه ای در این نیست»

خیمه شب بازی اخیر و رقیع شیوخ فرقه گنابادی در همنوای با گروهک سیاسی و نان به نرخ روز خوران مجذوبان کور و فراری سردرگم و معلوم الحال سیدمحمد حسینی جیره خوار (شومن سابق صداوسیما) که کارنامه ی خیانت به جامعه دارد، بیانگر این مسئله است که افکار آلوده شیوخ فرقه گنابادی با پیروی از تفکرات علاء الدوله سمنانی برای بیان این تسمیه که نورعلی تابنده ولی و صاحب الامرشان است!!! با اعتقاد به این نکته، گواه خود را به مستندات و نوشته های پیشینیان فرقه استناد کرده اند و می بینیم که تمامی تحرکات این فرقه بجز تامین منافع فرقه و شیوخ چیز دیگری نیست حتی شیوخ برای تمتع خود دیگر مریدان و غافلین فرقه را فنا می کنند.

 


منبع:
سایت عرفان

خواندن 814 دفعه