ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من
پنج شنبه, 02 مهر 1394 22:15

هر حاجی یک مبلغ وهابیت!

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

توهم سعودی ها؛ هر حاجی یک مبلغ وهابیت!

آل سعود تحمیل عقیده را به تامین امنیت حجاج ترجیح می دهند

سعودی ها که سالانه میزبان میلیون ها زائر و گردشگر مذهبی هستند، به جای آنکه بیشترین تلاش و توان و امکانات خود را برای سلامت و امنیت حجاج به کار گیرند، ترجیح می دهند از این کار صرفنظر کرده و برای تبلیغ وهابیت سرمایه گذاری کنند!

محمد خزایی-بخش سیاست تبیان
وهابیت

"اعطای بورس تحصیلی به 40 کشور؛ ساخت صدها مسجد در سراسر دنیا؛ برپایی همایش مبلغان در امریکا، سنگال، اندونزی، آرژانتین، ونزوئلا، تایلند، اوکراین و...؛ چاپ و توزیع رایگان میلیون ها نسخه کتاب مذهبی و دعوت و پذیرایی رایگان و محترمانه از صدهاهزار نفر در هر سال."
آنچه ذکر شد مربوط به فعالیت های یک بنیاد خیریه یا سازمان بین المللی نیست؛ اینها فقط بخش کوچکی از فعالیت های تبلیغی وهابیون با سوءاستفاده از اقتصاد نفتی و ابزار و امکانات جغرافیایی عربستان است.
سالانه میلیون ها مسلمان در قالب کاروان های حج و گروه های گردشگری مذهبی عازم عربستان می شوند و از این طریق میلیاردها دلار ثروت را به سادگی وارد این کشور می کنند. از سوی دیگر عربستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و دارای ذخایر عظیم نفتی است.
موقعیت خاص و ویژه عربستان از نظر جغرافیایی، اقتصادی و تاریخ اسلام آنها را از سال ها قبل به این تفکر واداشته است که از این شرایط برای تبلیغ مذهب وهابیت استفاده کرده و عقاید و نگرش های خود را به مذاهب دیگر تحمیل کنند. آنها برای موفقیت بیشتر در این راه، مبلغان وهابیت را از طریق آموزش های همه جانبه به آمادگی کامل علمی و دینی می رسانند؛ به طور مثال بسیاری از مبلغان وهابیت به زبان های مهم مانند فارسی، انگلیسی، مالیایی، ترکی، فرانسوی و آلمانی آشنا هستند. آنها به طور منظم در کلاس هایی حضور می یابند که هدف از آنها به روزرسانی و تازه کردن اطلاعات عمومی و علمی مبلغان وهابیت است.

تبلیغ وهابیت به جای تامین امنیت گردشگران!
سعودی ها که سالانه میزبان میلیون ها زائر و گردشگر مذهبی هستند، به جای آنکه بیشترین تلاش و توان و امکانات خود را برای سلامت و امنیت حجاج به کار گیرند، ترجیح می دهند از این کار صرفنظر کرده و برای تبلیغ وهابیت سرمایه گذاری کنند!
می دانیم که در طول سال های گذشته فقط در 9 روز و تنها در 9 حادثه بزرگ که برای حجاج در عربستان رخ داده است، 3500 نفر کشته و هزاران نفر مصدوم و مجروح شده اند؛ یعنی هر یک از این حوادث به طور متوسط 380 کشته بر جای گذاشته است. امسال نیز حوادث بسیار مشکوک و بحث برانگیزی در سفر حج رخ داد که نزدیک به هزار و 500 کشته و مصدوم داشت.
طبیعتا در چنین شرایطی از سعودی ها انتظار می رود که علم و دانش خود را برای میزبانی مناسب و مطابق با شرف و کرامت انسان ها ارتقا دهند تا چنین حوادث تلخی را فقط در طی چند روز شاهد نباشیم؛ یعنی ناگهان 420 نفر بر اثر یک آتش سوزی یا آتش سازی (!) جان خود را از دست ندهند.
همچنین سعودی ها باید به این درک و فهم برسند که افرادی که راهی خانه خدا می شوند، برای خود عقاید و افکار محترم دینی و مذهبی دارند که این عقاید در طول سال های عمرشان در آنها جا گرفته و به تدریج تکمیل می شود؛ بنابراین تلاش و اصرار مبلغان وهابیت برای تغییر عقیده گردشگران و حجاج به دور از ارزش های انسانی و اصول پذیرفته شده در جهان است. چرا که در هیچ کشور جهان از اروپا و امریکا گرفته تا افریقا و آسیا تا این سطح و به این شدت برای تغییر عقاید گردشگران و توریست ها تلاش و سرمایه گذاری نمی کنند.
درست است که دین مبین اسلام از سرزمین عربستان برخاسته است اما این موضوع اصلا دلیل و بهانه خوب و قابل قبولی برای تبلیغ وهابیت و تغییر عقیده و تفکر مذهبی گردشگران نیست؛ چرا که سعودی ها در قبال موقعیت خاص جغرافیایی و تاریخی و البته بدون ارائه امکانات مناسب و بدون تضمین امنیت جانی برای حجاج، پول و ثروت فراوانی به جیب می زنند؛ بنابراین نباید گردشگران را برده و اسیر خود فرض کنند و بهتر است برای شعور، فکر و درک و اندیشه تمام حجاج ارزش و احترام قائل باشند.

بانک اطلاعاتی وهابیون از موقعیت تحصیلی و اجتماعی حجاج!
مروری بر روش های تبلیغ وهابیت نشان می دهد که این مبلغان برای هر فرد با هر سطح دانش و فرهنگ، برنامه تبلیغی مجزایی دارند. وهابیون از طریق بانک اطلاعاتی فوری که با لابی های خاص به دست می آورند، استادان دانشگاه، پزشکان، مهندسان و مشاغل اینچنینی را از میان حجاج شناسایی می کنند و مبلغانی در همان سطح معلومات و دانش را به سراغ آنها می فرستند تا بتوانند با شیوه های خاص خود در آن افراد تاثیر بگذارند. وهابیون معمولا بهترین پذیرایی را از این افراد دارند و البته بودجه و هزینه هنگفت این پذیرایی را از اقتصاد نفتی خود تامین می کنند!
مبلغان وهابیت همچنین با شیوه های تاثیرگذار و مهربانانه، خود را به افراد عادی و معمولی از نظر سواد و جایگاه اجتماعی نزدیک می کنند و با تقدیم کتاب های رایگان و به راه انداختن بحث های اعتقادی، نظرات و تفکرات مذهبی خود را به دیگران تحمیل و القا می کنند.

تبلیغ گسترده علیه شیعه
یكی دیگر از سیاست ها و برنامه های تبلیغی وهابیون تولید محتوا و انتشار و توزیع کاب ها و جزوه هایی است که شامل ترویج عقاید و تفكرات وهابیت و البته علیه مذهب و عقاید شیعه و شیعیان است. سعودی ها و وهابیون مبالغ هنگفتی از اقتصاد نفتی خود را در این مسیر صرف می کنند و نیز این کتاب ها را به زبان های مختلف دنیا ترجمه و توزیع می کنند.

در همین باره حامد الگار در كتاب وهابی گری در باره مهم بودن ابزار اقتصاد نفتی در تبلیغ وهابیت می گوید : "نخست آنكه وهابیگری  در تاریخ كاملاً طولانی و پر بار اندیشه اسلامی جایگاه ویژه ای ندارد. این جنبش كه از اصالتی عقلانی بر كنار بود این نیك بختی را داشت كه در شبه جزیره عربستان (هر چند در حد نقطه ای نسبتاً كوچك و دور افتاده در این شبه جزیره) و در نتیجه در نزدیكی حرمین، مركز اصلی جغرافیایی جهان اسلام پدیدار شود و سرنوشت پشتیبانان سعودی آن این بود كه در سده بیستم به ثروت عظیم نفت دست یابند كه بخشی از آن صرف تلاشهایی برای تبلیغ وهابیگری در جهان اسلام و فراسوی آن شود. اگر این دو عامل نبود وهابیگری به صورت جنبش فرقه گرایانه ای كم اهمیت و ناپایدار به تاریخ سپرده می شد. این دو عامل تا حدی از طریق تناسب با گرایش های دیگری در جهان اسلام موجب دوام به نسبت زیاد وهابیگری شد."

پنج میلیون فعالیت تبلیغ وهابیت فقط در یک سفر حج!
در این فرصت کوتاه می خواهیم فقط به بخش کوچکی از حجم عظیم و گسترده فعالیت مبلغان وهابیت تنها در طول یک سال اشاره کنیم: فعالیت 500 مبلّغ در موسوم حج، دعوت از 1000 چچنی به عنوان میهمان، دعوت از 1400 حاجی از آسیای میانه به عنوان میهمان، تاسیس كتابخانه در دانشگاه های چین با رویکرد غالب عقاید وهابیت، تبلیغ وهابیت در كنفرانس های جهانی، آماده سازی 2000 مبلغ جدید و انجام 290 هزار فعالیت تبلیغی فقط در سال 1417، 5 میلیون و 200 هزار فعالیت تبلیغی برای وهابیت در عربستان فقط در سال 1418، برگزاری و تشکیل 300 جلسه درس د ینی و مذهبی در مساجد بحرین در ماه صفر 1418 و 3 هزار و 650 سخنرانی مذهبی و نشر 41 هزار و 176 نسخه نشریه های دینی در سال 1417، انجام 3 هزار و 789 مورد فعالیت تبلیغی و توزیع 11 هزار و 698 نسخه از نشریه های مختلف مذهبی با رویکرد غالب وهابیت در دبی، انجام هزار و 418 سخنرانی و موعظه و نیز نشر 13 هزار و 715 نسخه نشریه دینی در قطر، 6 هزار فعالیت تبلیغی در فجیره امارات در ماه رمضان 1418، 165 هزار و 269 مورد فعالیت تبلیغی در سال 1417 در پاكستان، اعزام ده ها مبلغ به  افغانستان، ایران(!)،هند، نپال، بریتانیا، فرانسه و هلند، انجام 12 هزار و 990 فعالیت تبلیغی در بریتانیا در سال 1417 كه شامل ارائه 10 هزار و 800 درس علمی در مدرسه ها، زندان ها، بیمارستان ها و... بوده است.

ساخت صدها مسجد و تربیت هزاران مبلغ در سراسر دنیا!
از دیگر فعالیت های مرتبط با وهابیت در طی همان یک سال می توان به این موارد اشاره کرد: برگزاری دوره آموزشی برای مبلغان اندونزیایی و نیز برای طلاب تاتارستان، برگزاری دوره فشرده زبان عربی و تبلیغ وهابیت برای روسای جمعیت ها ومراكز اسلامی ونزوئلا، آموزش فشرده مبلغان امریكای لاتین در آرژانتین و نیز در قزاقستان، کنیا، تایلند، سنگال، قرقیزستان، تاسیس دانشسرای تربیت مبلغ در چین، ساخت 104 مسجد در فیلیپین، ساخت وترمیم 90 مسجد دربوسنی، سهیم شدن در ساخت هزار و 359 مسجد در جهان، كمك به 300 مسجد در بلژیك، برگزاری دوره تربیت مبلغ در روسیه، فعالیت های آموزشی و ترویجی برای وهابیت در دانشگاه مسكو، اعطای بورسیه تحصیلی به 34 كشور، ایجاد دانشسرای علوم عربی و اسلامی در توكیو و ده ها اقدام دیگر فقط در یک سال.( آن هم با امکانات 20 سال پیش )

خواندن 1927 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 مهر 1394 23:15