ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من

نسخه الکترونیکی مستندات قرآنی زیارت جامعه ی کبیره

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کتاب الکترونیکی مستندات قرآنی زیارت جامعه ی کبیره

تالیف عباس نوری مدرس دانشگاه

مروری بر کتاب
 
مستندات قرآنی زیارت جامعه ی کبیره« موضوع تحقیق رسالة حاضر است که  » در آن از شواهد قرآنی مرتبط با فرازهای زیارت استفاده شده و در پنج فصل تدوین یافته است . 

فصل اوّل کلیات که در آن به ،هدف ، پیشینه ی تحقیق ،روش کار ، مراحل و محدودیت های تحقیق پرداخته شده است .

فصل دوّم که در آن به فهرست اجمالی و چهار چوب زیارت جامعه  ،ترجمه ، متن زیارت جامعة کبیره، ،" بررسی سندی زیارت و جایگاه رجالی راوی آن"موسی بن عبدالله نخعی  . توثیق و تأیید نخعی توسّط بزرگان و تأکید امام زمان ع بر خواندن آن اشارت رفته است

 فصل سوّم به جداول و نمایه ی آیات مفسَّره در زیارت موصوف اختصاص دارد: جدول اوّل بر مبنای ترتیب جملات زیارت تنظیم شده و جدول دوّم مبتنی بر نظم تدوینی قرآن است که بیش از یکصد آیه را شامل می شود

 فصل چهارم مربوط به کتابشناسی زیارت جامعه است که طیّ آن کتابهای چاپی عربی و فارسی ، کتابهای خطّی عربی و فارسی مقالات و پایان نامه ها و آثاری به زبانهای دیگر  دسته بندی و  احصاء شده است .

  در فصل پنجم بیست جمله از متن زیارت جامعه با آیات مرتبط از قرآن کریم بررسی شده است. در هر مورد ، مفردات اقوال مفسّران فریقین ،روایات و بعضاً بیان شارحان آمده و سپس نتیجه گیری کلّی از تلفیق و ترکیب هر جمله با آیه ی مرتبط با آن بیان شده است.

نهایتاً با گفتار واپسین و پیشنهادهایی در راستای گسترش فرهنگ ادعیه و زیارات و احیاء و ترویج علمی و عملی آنها در مدارس و دانشگاه ها این رساله به پایان می رسد.

نویسنده در خلق این اثر به تصریح برخی علما، موید من عند الله بوده است.

 

لطفا جهت دانلود به فایل پیوست مراجعه شود.

اطلاعات تکميلي

  • زبان: فارسی
خواندن 660 دفعه