ورود

ورود به سایت

نام کاربری *
رمز عبور *
به خاطر سپردن من

توضیح المسائل جامع (چهار مجلد)

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

توضیح المسائل جامع

 

رساله جامع حاضر که توضیح المسائل مرجع عالیقدر آقای حاج سید علی حسینی سیستانی میباشد زیر نظر دفاتر معظم له در مشهد، قم و نجف اشرف تنظیم شده و دارای ویژگیهای ذیل میباشد
۱.حجم وسیع کتاب، که ثمره تکمیل و تصحیح مسائل است، باعث شده تا این رساله در چهار جلد تنظیم گردد.
۲.بعضی از ابواب کاربردی و مورد نیازی که در رساله قبل بیان نشده مثل مباحث اعتکاف، کفارات، نفقات، شفعه، دیات و... در این رساله مطرح شده است.
۳.بسیاری از مسائل شرعی مورد نیاز عموم یا اقشار خاصی از مردم، به مسائل قبل اضافه شده است.
۴.در بسیاری از موارد جهت فهم بهتر مطلب، مسائل به صورت دستهبندی ارائه شده است.
۵.جهت دسترسی آسان و سریع به موضوع مورد نیاز، کلیه مباحث عنوان بندی شده و ابتدای رساله نیز، فهرست نسبتاً جامعی از آنها مطرح شده است.
۶.برخی از مسائل موجود در رساله پیشین، بدون تغییر محتوایی و معنایی با کمی تغییر نگارش ذکر شده و بعضی از مثالهای قدیمی آن، تبدیل به مثالهای جدید محل ابتلا در عصر حاضر گردیده است
۷-جهت تسهیل در بازیابی مطلب یا تکمیل مباحث یک موضوع، در بعضی موارد مسئلهای از بخشی از رساله پیشین به بخش دیگر منتقل شده سعی شده تا حد امکان مسئله ای حذف نگردد.
۸.در بسیاری از موارد جهت تبیین موضوع یا مسئله، در پا نوشت توضیحات تکمیلی ارائه شده است.
۹.در ابتدای بعضی فصول در مورد فضیلت و اهمیت عملی که مسائل آن ذکر شده توضیحاتی آمده است.
۱۰.منابع فقهی استفاده شده در این رساله عبارت هستند از تعلیقه بر عروه الوثقی، منهاج الصالحین، المسایل المنتخبه، الفقه المغتربین و آخرین نظرات فقهی و استفتائات معتبر از معظم له. همچنین، اهتمام بر این بوده که در صورت مشاهده اختلاف در متون مسئله مذکور استفتا شده و نظر صحیح نهایی در مورد آن، در متن رساله ذکر گردد.
از خداوند متعال میخواهیم که ما را از لغزش در گفتار و کردار مصون دارد و توفیق خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و اخلاص در عمل عنایت فرماید.

اطلاعات تکميلي

  • زبان: فارسی
خواندن 32 دفعه